Hej!:)
 
Tänkte att jag ville bara lägga upp något som är förjävla gott! Och passar när som helst tycker jag :)
Tjejkväll,hemmakväll,lunch osv.
 
Jag brukade göra detta ganska ofta förr, men nu var det ett tag sen. Och jag kände att jag blev sugen på detta.
 
Tyvärr har jag ingen bild ännu,men mamma har lovat att hon ska laga detta åt för att jag har fått körkort! ♥
 
Men jag tänkte att ni vill väl ändå ha en bild, för att se ungefär hur det ser ut:)
 
 

 

 
 
Vad du behöver:
  • Kycklingfilé 500 gsmå tärningar
  • Olja eller smör 1 msktill stekning
  • Enchilada Spice Mix 1 påse - Dock brukar vi ta 2 påsar för att få den extra spicy.
  • Passerade tomater 500 g
  • Riven ost 3 dl
  • 8 st tortillas
  1. Bryn kycklingen i matfett. 
  2. Blanda passerade tomater med kryddmix och hälften av osten. Häll hälften av såsen över kycklingen och låt små koka ca 2-3 minuter, tills kycklingen är genomstekt. 
  3. Fördela kycklingblandingen på tortilla bröden, rulla ihop och lägg med skarven neråt i en smord ugnssäker form. 
  4. Häll den resterande såsen över rullarna och toppa med den sparande osten. Gratinera enchilada i 200˚C ugn, ca 10 minuter. 
  5. Servera enchilada med grönsallad och en kall gräddfils sås. 
Ni kan också kika på receptet här: http://www.santamariaworld.com/recept/tex-mex/#!/enchiladas-med-kyckling/
 
Ha en bra dag!:) /Louise

Kommentera

Publiceras ej