Hejsan! 
För er som är trött på havregryns gröt så finns det en ny variant. Jag tycker om den här för att man kan exprimintera hur som helst. De är också gröt på ett annat sätt men även nyttig. 
 
Jag hittade det här receptet ur en bilaga som hette Söndag.
 
Så för er alla gröt-ätare här kommer ett recept på Davos gröt.
 
3/4 dl havregryn
1/4 dl rågflingor
2 dl vanilj yogurt.
 
Blanda ihop allltingen i en skål och låt de stå över natten. Ät på morgonen och njut!
 
Och om man inte gillar vaniljyogurt, ta en annan smak! Jag har prövat med både jordgubb och skogsbär, och det blir lika gott!
 
Jag brukar oftast hälla i lite mer yogurt dagen efter när den har fått stått lite, så att de blir krämigare. Supergott och enkelt!
 
Photo by Louise.
 
Om ni vill kan ni följa mig på instagram, där jag också lägger upp bl.a recept :)
 
Ha en bra grötdag/ Louise
 

1 kommentarer

Alexandra

12 Jan 2014 14:50

Haha Louise du sa ju en annan gång att de hette devan-gröt när ja sa davos ;)

Svar: Haha, jaja;)
foodelicious.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej